– Ambitionen är att vi ska visa svarta siffror. Men få startups levererar det från start. Erfarenheten från andra är att sådant tar tid.
Rosén hade dock planerna för framtiden klara.
– Förstagångsväljarna i nästa val var bara 15–16 år i förra valrörelsen, sade Rosén. De kommunicerar på ett annat sätt och är intresserade av helt andra frågor. Vi vill nå ut till dem samtidigt som vi är relevanta för de som är i min ålder.
Läs även: Vänstersajten Politism fortsätter gå med brakförlust
Kommunal och LO gick in med kapitaltillskott på sammanlagt fem miljoner för att fortsätta driva sajten, och Kommunals kommunikationschef Karin Hagman, som även sitter i styrelsen för Politism, sade till Kommunalarbetaren att Politism var ett bra sätt för Kommunal att nå ut till målgruppen mellan 16 och 25.
– Vi har ju ett opinionsbildande uppdrag och medlemmarna har ett intresse av att vi driver deras frågor, sade Karin Hagman.
Politism fortsatte emellertid göra stora förluster, och nu har alltså lagts vilande. Från och med den 1 oktober kommer bolaget överlåtas åt LO.
– Politism har utvecklats till Sveriges största vänstersajt med en trafik på runt 250 000 besökare i veckan. Redaktionen har genomgående nått uppsatta trafikmål. Trots detta har det inte varit möjligt att nå lönsamhet utifrån hur annonsmarknaden ser ut, säger Anders Lindberg, styrelseordförande i Politism AB, till Politism. Anders Lindberg är också politisk chefredaktör på Aftonbladet.