Paolo Roberto: ”Skål Annika”
Träningsprofilen Paolo Roberto uppger att han slagit försjäljningsrekord på sin nätshop tack vare tidigare klimat- och miljöminister Annika Strandhäll. Det var Strandhälls tjuvnyp om sexköp på Twitter som fick Roberto att inleda en kampanj med rabattkoden ”hurmångakärnkraftverk?”
– Nu ska jag säga något som jag tror faktiskt Annika säger oftare än vad jag gör. Hon säger ofta ”skål”. Så skål Annika, säger Roberto och håller upp ett glas med dryck i en film publicerad på Twitter.
I förra veckan försökte Annika Strandhäll (S) ge träningsprofilen Paolo Roberto ett tjunvnyp på Twitter. Skälet var att Roberto delade en artikel från Svenska Dagbladet där kriminologer från övriga norden uttalar sig om vågen av gangstervåld i Sverige.
”Alla tre beskriver det med samma ord: skräckscenario. Det är alltså inte bara ’tok högern’ som är orolig” skrev Roberto.
”Det kan vara bra att försöka att inte bidra till detta genom att t ex understödja trafficking och exploatering av unga kvinnor från öst. Bara ett tips” svarade Strandhäll, med anledning av att Roberto erkänt och fått böter för ett sexköp.
Då drog Roberto igång en försäljningskampanj för sin nätshop med ”hurmångakärnkraftverk?” som rabattkod – en tydlig hänvisning till den förre klimat- och miljöministern Annika Strandhälls olika uttalanden i kärnkraftsfrågan.
– Annika Strandhäll är ofta ute och kastar skit på mig, och försöker göra mitt sexköp till något som det inte var. Det är inget trafficking-brott, utan ett sexköp. Jag har varit dum, jag har erkänt mitt brott och betalat mina böter. Någonstans måste man gå vidare i livet. Så det är mest för att reta henne, sade Roberto till Nyheter Idag.
– SVT var ju nyligen ute och sa att man skulle skämmas för att ha mina kokböcker i bokhyllan. Men det finns en rätt stor grupp svenskar som inte gillar den här cancel-kulturen. Så den funkar inte längre, det finns andra medier, det finns andra sätt att sälja saker. Det är härligt att se att makten håller på att förflyttas, fortsatte han.
– Så ofta när de försöker kasta skit på mig så blir det tvärtom. Efter SVT:s påhopp sålde vi för en kvarts miljon. Så jag hoppas på att Annika är tillräckligt illa omtyckt så vi kommer upp i samma siffror här.
Kampanjen ska fortsätta juni månad ut, men redan nu har Roberto enligt egen uppgift slagit försäljningsrekord. På en film publicerad på Twitter på söndagen berättar Roberto om kampanjen medan han röker en cigarr.
– Vi har slagit försäljningsrekord den här månaden med flera hundra tusen kronor. Så vad ska man säga? Tack Annika! Tack SVT Kultur! Och nu ska jag säga något som jag tror faktiskt Annika säger oftare än vad jag gör. Hon säger ofta ”skål”, säger Roberto och håller upp ett glas med dryck.
– Så skål Annika, skål SVT, och stort tack och bock och allt sånt där. Gå in och shoppa nu så blir jag ännu gladare och ännu nöjdare.
Läs även: Paolo Robertos fräcka kärnkraftskupp mot Strandhäll: ”Cancel-kulturen funkar inte längre”